Modne menu lokalu gastronomicznego – jak powinny wyglądać zdjęcia w karcie dań?

fotografia kulinarna reklamowa

Rynek gastronomiczny to ciężki temat. Jest on pełen restauracji, które każdego dnia starają się być jeszcze lepsze od konkurencji. Rywalizację widać na każdym etapie rozwoju – od promocji, na których często cierpi budżet lokalu po wmyślone dania rzadko sprawdzające się w praktyce. Mało restauratorów wie, że kluczem od sukcesu jest prawidłowo skonstruowana karta menu i oraz zdjęcia oddające prawdziwy wygląd dań serwowanych gościom. Jeśli chcesz, by Twoja karta menu sprzedawała bez pomocy kelnera i sprzedaży sugerowanej, to ten wpis blogowy jest właśnie dla Ciebie.

fotografia kulinarna reklamowa

Co zrobić, aby gość zamawiał więcej dań, niż jedno?

Zobacz, jak często idziesz do restauracji i czytasz nazwę dania, która Ci nic nie mówi. Okej, poniżej są wymienione składniki i opis, ale czy to Cię zadowala? Czy na podstawie zdania “Zupa z marchewką” jesteś w stanie stwierdzić, czy dana potrawa jest dla Ciebie? Być może tak, ale większość gości lokalu gastronomicznego rezygnuje z zamawiania jedzenia, którego nie zna, nie widziała i nie wie, czy trafi ono w ich gust. Właśnie, dlatego tak istotne jest, aby karta menu zawierała zdjęcia potraw. Wtedy masz większą pewność, że gość nie zamówił potrawy, ponieważ nie miał na nią ochoty, a nie nie wiedział, czy jest to właśnie to, czego szuka.

Zdjęcia dań powinny być wyraziste i nie odbiegać od rzeczywistego wyglądu potraw, które zostają podane gościom. Bardzo ważne jest odpowiednie światło, kąt, pod jakim tworzona jest fotografia oraz brak dodatków. Jeśli potrawa nie ma w sobie brokułów, to nie ozdabiamy zdjęcia przy pomocy tego warzywa. Nie wprowadzamy konsumentów w błąd. Zdjęcia umieszczone w karcie mają być rzeczywistym odzwierciedleniem serwowanego dania. Najlepiej, aby cała stylizacja była utworzona przez specjalistę, który zna się na rzeczy i wie, jak zachęcić Twoich gości do zamawiania. Zdjęcie ma pobudzić apetyt, zachęcić do zamówienia – nie być ozdobą w karcie, która nic nie wnosi.

Vega Studio | Fotografia Kulinarna

Czy zdjęcia w karcie powinny mieć tło?

I tak i nie. Coraz większą popularnością cieszą się karty menu, które są tworzone przez grafików w jednym kolorze, a fotografie potraw wtapiają się w daną barwę. Jest to o wiele bardziej estetyczne. Warto jednak, abyś miał na uwadze, że nie da się zrobić profesjonalnej karty serwowanych dań, używając do tego celu zdjęć robionych na szybko telefonem. Potrawy powinny być odpowiednio ustawione, oświetlone i sfotografowane. Jeśli chcesz tworzyć coś na hurra, to zazwyczaj już na samym początku popełnisz błąd, który wpłynąć może na Twoją sprzedaż.

Zdjęcia do karty dań to inwestycja. Nie traktuj tego, jak byłby to dodatkowy, zbędny wydatek. Twoi Goście najpierw zjedzą oczami i nabiorą ochoty na więcej. Kto ma, aż tak silną wolę, aby zobaczyć apetyczne ciasto w karcie i zrezygnować z jego zamówienia?

Modne menu lokalu gastronomicznego – jak powinny wyglądać zdjęcia w karcie dań? Rynek gastronomiczny to ciężki temat. Jest on pełen restauracji, które …

Jakie zdjęcia nieruchomości podnoszą zainteresowanie kupujących? Rynek nieruchomości rozwija się w zaskakująco szybkim tempie, a jego ewolucja jest czasem tak ogromna, że …

Jak powinny wyglądać zdjęcia potraw w aplikacji do zamawiania jedzenia? Zamawianie jedzenia przez internet jest niesamowicie wygodne.  Aplikacje takie jak uber eats, bolt …

Historie napisane zdjęciami Myślisz, że fotografia kulinarna zarezerwowana jest tylko dla restauracji? Nie, choć one naprawdę bardzo jej potrzebują. Dzięki soczystym zdjęciom, …

Jak powinna wyglądać sesja kulinarna? Fotografia kulinarna to zamykanie smaków na zdjęciu, dzięki podkreśleniu walorów dania. każdy, nawet najmniejszy składnik, powinien być …

BLOG Fotografia dla restauracji Mieliśmy przyjemność wykonać sesję zdjęciową w Restauracji Sofra Cafe w Warszawie. To miejsce w centrum Warszawy, gdzie przygotowują …

KONTAKT

Vega Studio

Tel. +48  511 579 346

Email: info@vegastudio.pl

ul. Zaruby 9,  02-796 Warszawa

godziny otwarcia

Pon. –  Pt.    09:00 – 19:00

Sob. – Niedz. 10:00 – 14:00

SOCIAL MEDIA