Jak powinny wyglądać zdjęcia potraw w aplikacji do zamawiania jedzenia?

zdjecia dla uber eats bolt

Zamawianie jedzenia przez internet jest niesamowicie wygodne.  Aplikacje takie jak uber eats, bolt food, piszne.pl, glovo, wolt i inne stają się coraz bardziej popularne. Cały proces ułatwiają aplikacje dla konsumentów, które pośredniczą w sprzedaży jedzenia, a często również i dostawie. Jest to dobry sposób na zbudowanie lojalnego grona odbiorców, ale i zwiększenie sprzedaży. Niemniej jednak powinieneś wiedzieć, w jaki sposób wyróżnić się w takiej aplikacji, ponieważ jest tam wiele restauracji na poziomie podobnym do Twojego. Jedną z dróg do sukcesu są dobre, jakościowe zdjęcia, o których przeczytasz poniżej.

zdjecia dla uber eats bolt glovo wolt pyszne.pl

Czy tło zdjęcia ma znaczenie?

Zdjęcia dań, które umieszczone zostaną w aplikacji stworzonej do zamawiania jedzenia, powinny być wyraziste. Konsument ma widzieć, jaką potrawę dostanie – jej kolory, składniki. Ma ona być zaprezentowana w najlepszy możliwy sposób. Tło będzie przeszkadzać. Może sprawić, że zamiast skupić się na daniu, odbiorca zacznie obserwować, co takiego ciekawego dzieje się z tyłu. To pierwszy plan ma być atrakcyjny. Również dodatki są zbędne; sztućce, serwetki czy butelki nie są tym, co przyciągnie Twoich klientów. Zrobi to dobrze wyglądająca potrawa. Na niej powinieneś się skupić, aby przekazać jej cały smak za pomocą fotografii.

Jakie więc powinno być tło? Najlepiej jednokolorowe – w barwie, która nie sprawi, że odbiorca będzie mrużył oczy. Delikatna żółć, czerwień o nasyceniu, jak ostatni etap zachodu słońca albo delikatny błękit zwany baby blue. To właśnie najbardziej polecane kolory.

Perspektywa jest kluczowa

Podczas gdy w przypadku dań takich jak burgery pod kątem 0 stopni może być bardziej atrakcyjne, ponieważ faktycznie pozwala nam zobaczyć składniki i sosy, odgórne może być lepsze w przypadku pizzy lub 45 stopni w przypadku dania z makaronem!
Musimy mieć na uwadze ostateczny obraz, który klient widzi w swoim telefonie.

Niewskazany bałagan czy celowy zabieg?

Często zobaczyć można kompozycje, na których to nie jedzenie jest pierwszym planem. Oczywiście ono jest, ale z boku, jako dodatek. Za to wzrok przykuwają złote sztućce, fragmenty kwiatów i różnorodne tkaniny. Takie zdjęcia są niesamowite i piękne. Niestety nie sprawdzą się jako prezentacja dla konsumentów zamawiających jedzenie. Są to zdjęcia tworzone na potrzeby magazynów. Twój klient dostanie potrawę, nie len i kwiaty wiśni w zestawie. Musi on wiedzieć, jak będzie wyglądać jego potrawa; czego powinien się spodziewać.

Zdjęcia na strony do zamawiania jedzenia powinny być przejrzyste. Musi się znajdować na nich tylko to, co jest konieczne i stanowi część zamówionego dania. Oczywiście zawsze są wyjątki od zasady. W tym wypadku jest to Hero Shot – czyli zdjęcie, na którym znajdują się wcześniej fotografowane potrawy w swoim bliskim otoczeniu. Między talerzami mogą być położone różne elementy dekoracyjne, na przykład: kawałki warzyw i owoców, sztućce, ładny ozdobny materiał czy przyprawy, które zostały użyte przy tworzeniu dania.

fotografia kulinarna reklamowa

Modne menu lokalu gastronomicznego – jak powinny wyglądać zdjęcia w karcie dań? Rynek gastronomiczny to ciężki temat. Jest on pełen restauracji, które …

Jakie zdjęcia nieruchomości podnoszą zainteresowanie kupujących? Rynek nieruchomości rozwija się w zaskakująco szybkim tempie, a jego ewolucja jest czasem tak ogromna, że …

Jak powinny wyglądać zdjęcia potraw w aplikacji do zamawiania jedzenia? Zamawianie jedzenia przez internet jest niesamowicie wygodne.  Aplikacje takie jak uber eats, bolt …

Historie napisane zdjęciami Myślisz, że fotografia kulinarna zarezerwowana jest tylko dla restauracji? Nie, choć one naprawdę bardzo jej potrzebują. Dzięki soczystym zdjęciom, …

Jak powinna wyglądać sesja kulinarna? Fotografia kulinarna to zamykanie smaków na zdjęciu, dzięki podkreśleniu walorów dania. każdy, nawet najmniejszy składnik, powinien być …

BLOG Fotografia dla restauracji Mieliśmy przyjemność wykonać sesję zdjęciową w Restauracji Sofra Cafe w Warszawie. To miejsce w centrum Warszawy, gdzie przygotowują …

KONTAKT

Vega Studio

Tel. +48  511 579 346

Email: info@vegastudio.pl

ul. Zaruby 9,  02-796 Warszawa

godziny otwarcia

Pon. –  Pt.    09:00 – 19:00

Sob. – Niedz. 10:00 – 14:00

SOCIAL MEDIA