BLOG

Dlaczego fotografia kulinarna jest tak ważna dla restauracji?

Soczyste mięso z kapiącym tłuszczem, aromatyczne przyprawy i tak wysoka temperatura, że widać unoszącą się parę.
Brzmi pysznie. Pomyśl, jak cudownie by wyglądało, gdyby danie Twojego lokalu gastronomicznego, dodatkowo otulić
podkręcającą smak stylizacją oraz dodać parę elementów, które trudno opisać słowami m.in. świeży rozmaryn,
wystający z pieczonych ziemniaków. Zmysł wzroku pobudza węch i smak, dlatego stworzona została fotografia
kulinarna- aby najwięksi kustosze wykwintnego jedzenia, nie musieli wyobrażać sobie ulubionych potraw, a mogli je
oglądać, by następnie kosztować w ulubionej restauracji.

#foodporn- nie do opisania

Hasztag. Król Instagrama i główny kanał wyszukiwania treści na Instagramie. Uwielbiany przez wielu smakoszy.
Pozwala znaleźć ulubioną potrawę, przy pomocy jednego, szybkiego kliknięcia. Jednym z najpopularniejszych
hasztagów jest Foodporn. Po wpisaniu tej frazy w Instagramową wyszukiwarkę, ukaże się wiele profesjonalnych zdjęć.
Przedstawiają one jedzenie, jako najsmaczniejsze danie, jakie tylko człowiek może sobie wyobrazić. Użytkownik sieci
społecznościowej, przeglądając #Foodporn może trafić na fotografię Twojej potrawy, którą z największą dbałością o
szczegóły przygotował fotograf kulinarny.
Fotografia kulinarna jest niezbędna dla restauracji, jak batuta dla dyrygenta- niby można ją pominąć, ale jak wtedy
brzmiałby dźwięk? Czy występ orkiestry byłby profesjonalny? Tak cudownie odebrany przez publikę? Z pewnością nie.
Restauracja sprzedaje dzięki zdjęciom, dzięki soczystym fotografiom wrzuconym do sieci. Klient musi zobaczyć, aby się
przekonać i zakochać się na sam widok. Zdjęcie robione telefonem, bez odpowiedniego przygotowania, nie zamknie
smaków i aromatach na zdjęciu, tak jak zrobi to profesjonalny fotograf kulinarny.

Twój gość najpierw je oczami

Gość restauracji nie trafia do lokalu przypadkiem, spacerując chodnikiem; jeśli jest ona w lokalizacji turystycznej, to
oczywiście może się tak wydarzyć. Tylko, czy zależy Ci na Gościach jednorazowych? Nie, ponieważ nie można liczyć
na ruch, posiadając tylko okazjonalnych klientów. Lepszą decyzją, będzie skupienie się na stałych Gościach lokalu. Jak
ich pozyskać? Dzięki dobrze prosperującym mediom społecznościowym. Social media są obecnie potęgą. Umiejętne
tworzenie treści- tych wizualnych zwłaszcza, to połowa sukcesu.
Profil na Instagramie, Facebooku lub innej topowej platformie powinien posiadać wiele smakowitych fotografii.
Nie takich stworzonych telefonem, a profesjonalnym sprzętem przez osobę znającą się na stylizacji kulinarnej.
Pamiętaj, że zdjęcie Twojego dania, samo się nie udostępni, a aby użytkownik podał je dalej, musi być ono apetyczne.
Twój Gość, zanim wybierze się do lokalu, najpierw zje oczami. Pobudzi swoje zmysły i uświadomi sobie, jak bardzo
głodny jest w obecnej chwili. Oglądając fotografie ukazujące każdy, nawet najmniejszy składnik- na przykład burgera będzie coraz bardziej chętny, aby odwiedzić Twój lokal i zamówić danie ze zdjęcia.

Wyłącz aparat w telefonie

Niestety, nie dasz sobie rady sam. Jako manager, czy właściciel lokalu gastronomicznego posiadasz na barkach ogromną odpowiedzialność. Na Tobie spoczywają rozliczenia finansowe, rekrutacja pracowników, dbanie o wizerunek firmy. Nie dokładaj sobie obowiązków. Poproś o pomoc specjalistę. Profesjonalna fotografia kulinarna wymaga przygotowania, specjalistycznego sprzętu, oświetlenia. Twoje danie ma wyglądać perfekcyjnie z każdej strony. Nie masz budżetu na pomyłki. Fotograf specjalizujący się w fotografii kulinarnej wie, co zrobić, aby potrawa wyglądała pysznie. Potrafi wzbudzić głód u odbiorcy i zamknąć smaki za pomocą jednego pstryczka. Fotografia kulinarna to ciężka praca, której efekty zobaczysz nie tylko Ty, ale Twoi obserwatorzy w internecie. To oni zrobią się głodni i poczują potrzebę zamówienia aromatycznych potraw pod swoje drzwi. Tworzenie zdjęć to nie tylko klikanie. To tworzenie symfonii smaków na statycznej fotografii. Telefon, nawet ten z bardzo dobrym aparatem, nie wykona takiej pracy, jak profesjonalny sprzęt i oświetlenie na miarę Vogue.

© 2022 All Rights Reserved.

Modne menu lokalu gastronomicznego – jak powinny wyglądać zdjęcia w karcie dań? Rynek gastronomiczny to ciężki temat. Jest on pełen restauracji, które …

Jakie zdjęcia nieruchomości podnoszą zainteresowanie kupujących? Rynek nieruchomości rozwija się w zaskakująco szybkim tempie, a jego ewolucja jest czasem tak ogromna, że …

Jak powinny wyglądać zdjęcia potraw w aplikacji do zamawiania jedzenia? Zamawianie jedzenia przez internet jest niesamowicie wygodne.  Aplikacje takie jak uber eats, bolt …

Historie napisane zdjęciami Myślisz, że fotografia kulinarna zarezerwowana jest tylko dla restauracji? Nie, choć one naprawdę bardzo jej potrzebują. Dzięki soczystym zdjęciom, …

Jak powinna wyglądać sesja kulinarna? Fotografia kulinarna to zamykanie smaków na zdjęciu, dzięki podkreśleniu walorów dania. każdy, nawet najmniejszy składnik, powinien być …

BLOG Fotografia dla restauracji Mieliśmy przyjemność wykonać sesję zdjęciową w Restauracji Sofra Cafe w Warszawie. To miejsce w centrum Warszawy, gdzie przygotowują …

KONTAKT

Vega Studio

Tel. +48  511 579 346

Email: info@vegastudio.pl

ul. Zaruby 9,  02-796 Warszawa

godziny otwarcia

Pon. –  Pt.    09:00 – 19:00

Sob. – Niedz. 10:00 – 14:00